NOVICE

Trajnostno poslovanje turističnih podjetij


 V sodobnem turističnem sektorju postaja trajnostno poslovanje ključno za dolgoročni uspeh. Obiskovalci vse bolj cenijo okoljsko odgovorna podjetja, ki aktivno prispevajo k zmanjšanju vplivov na okolje.
Zmanjšanje porabe energije, odgovorna raba vode, učinkovito ravnanje z odpadki in spodbujanje trajnostne mobilnosti so ključni elementi trajnostnega razvoja v turizmu.
 
Pomembno je, da kot turistični deležniki prevzamemo aktivno vlogo pri oblikovanju trajnostnih rešitev. Trajnostno poslovanje ni le odgovornost, ampak tudi priložnost za izboljšanje konkurenčnosti in krepitev ugleda vaše in destinacijske blagovne znamke. 
S sodobnimi okoljsko in družbeno odgovornejšimi pristopi lahko ustvarimo boljšo izkušnjo za gosta, hkrati pa zaščitimo naravne vire in lokalno skupnost ter zmanjšamo ekološki odtis turizma.

SPLOŠNA PRIPOROČILA

  • Zavezanost k trajnostnemu poslovanju s pridobitvijo okoljskega znaka.
  • Spodbujanje trajnostnega vedenja turistov (varčevanje z energijo in vodo).
  • Izvajanje promocije na geografski bližnjih trgih, ki praviloma povzročajo manjši ogljični odtis.
  • Spodbujanje daljšega bivanja na destinaciji.
  • Spodbujanje lokalnega gospodarstva z vključevanjem lokalnih ponudnikov v ponudbo.

 
1. Odgovorna raba elektrike
  • Uporaba energetsko učinkovitih naprav in LED osvetlitev.
  • Posodobitev infrastrukture in opreme (namestitev varčnih naprav).
  • Spodbujanje obiskovalcev k odgovornemu ravnanju z elektriko (izklapljanje luči, klimatskih naprav, televizorjev).
  • Namestitev senzorje gibanja za osvetlitev skupnih prostorov.
  • Optimizacija porabe energije in proizvodnja lastnih obnovljivih virov energije.

2. Varčna uporaba vode
  • Namestitev varčnih pip in prh v sobah in kopalnicah.
  • Ozaveščanje obiskovalcev z obvestili o pomenu varčevanja z vodo.
  • Uporaba deževnico za zalivanje zelenih površin in splakovanje sanitarij.
  • Spodbujanje k ponovni uporabi brisač in posteljnine.

3. Odgovorno ravnanje z odpadki
  • Zagotavljanje jasno označene koše za ločevanje odpadkov.
  • Spodbujanje zmanjševanja uporabe plastike za enkratno uporabo.
  • Ponudite obiskovalcem trajnostne alternative, kot so steklenice za večkratno uporabo.
  • Sodelovanje z lokalnimi organizacijami za ponovno uporabo odpadkov.

4. Zmanjševanje odpadne hrane
  • Sklenitev lokalne dobaviteljske verige s sezonsko in ekološko pridelano hrano ter drugimi izdelki, ki imajo manjši okoljski odtis.
  • Uvedba manjših porcij ali možnost prilagajanja obrokov.
  • Sodelovanje z organizacijami za doniranje presežne hrane.
  • Informiranje obiskovalcev o pomenu zmanjšanja odpadne hrane.
  • Če gost pusti hrano na krožniku, naj da natakar pobudo, da mu jo zavije za domov.

5. Trajnostna mobilnost
  • Spodbujanje prihoda na destinacijo z javnim prevozom ter organizacija skupinskih prevozov.
  • Spodbujajte uporabo javnega prevoza, koles in hoje pri odkrivanju destinacije in pri tem sodelujte z lokalnimi ponudniki izposoje e-koles.
  • Ponudite informacije o trajnostnih možnostih prevoza.

6. Uporaba lokalnih in trajnostnih izdelkov
  • Podpiranje lokalnih proizvajalcev in obrtnikov pri ponudbi izdelkov in surovin.
  • Uporaba trajnostnih materialov za embalažo in promocijske materiale.
  • Vključevanje ekoloških in etično pridobljenih živil ter izdelkov v ponudbo.

7. Dostop do pitne vode
  • Omogočite gostom brezplačno dostopno pitno vodo na več mestih.
  • Spodbujajte uporabo steklenic za večkratno uporabo in ponudite možnost njihovega polnjenja.
  • Ozaveščajte obiskovalce o kakovosti lokalne pitne vode in prednostih njene uporabe pred ustekleničeno vodo.

 8. Komunikacija trajnostnih praks z gosti
  • Uporabite informativne table, brošure in digitalne kanale za ozaveščanje.
  • Za goste pripravite iskrice kjer jih preko malih korakov spodbujate k bolj trajnostnemu vedenju.
  • Z interaktivnimi orodji obiskovalce vključite v trajnostne aktivnosti.
  • Spodbujajte goste k trajnostnemu vedenju z nagradnimi programi (npr. popust za ponovno uporabo brisač, kava za sobe brez dnevnega čiščenja).
  • Poudarite vaše trajnostne prakse na spletni strani in družbenih omrežjih ter vključite certifikate in priznanja, v kolikor ste že prejemniki.

Naša destinacija je vključena v Zeleno shemo slovenskega turizma, ki spodbuja trajnostne ukrepe na vseh ravneh turističnega razvoja. Vabimo vas, da se tudi sami pridružite tej pobudi in aktivno sodelujete pri soustvarjanju okolju prijaznega, kakovostnega in odpornega turizma.
Z veseljem bomo delili vaše trajnostne iniciative prek naših komunikacijskih kanalov, namenjenih obiskovalcem in s tem še dodatno podprli vaša prizadevanja za trajnostni razvoj.